Čo je teda dobrý e-shop? Eshop s výbornou PODPOROU PREDAJA
Rozhodovací a nákupný proces, ktorý sa začína čoraz častejšie na mobilných zariadeniach, tvoria desiatky zastavení, na ktorých sa zákazník môže rozhodnúť, čo, kde a ako nakúpi. Na obrázku vidíte, čo všetko pôsobí na to, či človek zablúdi do vášho eshopu, či sa z neho stane platiaci zákazník a či vám ostane verný aj v budúcnosti.
Hocikde na tejto trase môžete zákazníka stratiť. Komplexná podpora e-shopu a marketingový mix na internete sa postarajú o to, aby si váš obchod našli ľudia, ktorí ocenia vaše produkty a váš prístup.
Vtedy budú spokojní zákazníci ochotne šíriť vaše dobré meno. V tom je internet fantastický – postará sa vám o najlepšiu a najlacnejšiu reklamu. Na druhej strane vás môže konkurencia či negatívna reklama aj potopiť, ak si nedáte pozor.
Kľúčom je vedieť, čo sa na internete deje a prečo. Preto je dobré spraviť si najskôr analýzu vášho webu a konkurencie, ktorá vám odpovie na otázky ako:
- Nachádzajú ma na webe tí správni ľudia a odkiaľ prichádzajú návštevníci na moje stránky - mám dobré referencie, spätné odkazy, meta popisy (zobrazujú sa pri vyhľadávaní v Google)?
- Ako sa návštevníci na mojom webe správajú - je dobre navrhnutý, má jednoduchú navigáciu, zaujímavý obsah?
- Je všetko na mojom webe technicky v poriadku - správne kódovanie, SEO, optimalizovaný pre mobilné zariadenia?
- Ako je na tom v porovnaní s web stránkami mojich hlavných konkurentov - z čoho sa môžem poučiť, čím sa inšpirovať?
- Na akých pozíciách sa môj web zobrazuje v Google pri vyhľadávaní na dôležité kľúčové frázy - koľko ľudí na ktoré výsledky kliká a aká je potom konverzia návštevníkov na zákazníkov?
Všetky tieto informácie by sa mali vyhodnotiť s ohľadom na váš biznis a obchodné ciele, rozhodnúť sa pre konkrétne kroky, a priebežne sledovať výsledky.
Chcete analýzu webu / eshopu? Kontaktujte nás
Priama internetová reklama - bannery, inzeráty a PR články - je len jednou časťou online marketingového mixu. V niektorých prípadoch môže byť veľmi účinná (výpredaj, trendové novinky...) ale väčšinou funguje v súčinnosti s ďalšími prvkami - kvalitná pristávacia stránka kampane, transparentná web stránka / eshop s dobrou navigáciou, zaujímavý a rôznorodý obsah.
Prečítajte si aj to, na aké veci pri tvorbe stránok firmy často zabúdajú a nemali by.