Kedy nakúpia zákazníci u mňa, a nie u konkurenta ?

Kedy nakúpia zákazníci u mňa, a nie u konkurenta ?

Dobrý e-shop teda prináša zaujímavú ponuku produktov s dostatočne podrobnými praktickými informáciami (aj v obrazovej forme), berie do úvahy zvyky a očakávania zákazníkov a zároveň buduje dôveryhodnosť predajcu cez špeciálne články, transparentný proces nákupu, referencie.

Čo je teda dobrý e-shop? Eshop s výbornou PODPOROU PREDAJA

Rozhodovací a nákupný proces, ktorý sa začína čoraz častejšie na mobilných zariadeniach, tvoria desiatky zastavení, na ktorých sa zákazník môže rozhodnúť, čo, kde a ako nakúpi. Na obrázku vidíte, čo všetko pôsobí na to, či človek zablúdi do vášho eshopu, či sa z neho stane platiaci zákazník a či vám ostane verný aj v budúcnosti.

Nákupný proces pri online predaji

Hocikde na tejto trase môžete zákazníka stratiť. Komplexná podpora e-shopu a marketingový mix na internete sa postarajú o to, aby si váš obchod našli ľudia, ktorí ocenia vaše produkty a váš prístup.

Vtedy budú spokojní zákazníci ochotne šíriť vaše dobré meno. V tom je internet fantastický – postará sa vám o najlepšiu a najlacnejšiu reklamu. Na druhej strane vás môže konkurencia či negatívna reklama aj potopiť, ak si nedáte pozor.

Kľúčom je vedieť, čo sa na internete deje a prečo. Preto je dobré spraviť si najskôr analýzu vášho webu a konkurencie, ktorá vám odpovie na otázky ako:

  • Nachádzajú ma na webe tí správni ľudia a odkiaľ prichádzajú návštevníci na moje stránky - mám dobré referencie, spätné odkazy, meta popisy (zobrazujú sa pri vyhľadávaní v Google)?
  • Ako sa návštevníci na mojom webe správajú - je dobre navrhnutý, má jednoduchú navigáciu, zaujímavý obsah?
  • Je všetko na mojom webe technicky v poriadku - správne kódovanie, SEO, optimalizovaný pre mobilné zariadenia?
  • Ako je na tom v porovnaní s web stránkami mojich hlavných konkurentov - z čoho sa môžem poučiť, čím sa inšpirovať?
  • Na akých pozíciách sa môj web zobrazuje v Google pri vyhľadávaní na dôležité kľúčové frázy - koľko ľudí na ktoré výsledky kliká a aká je potom konverzia návštevníkov na zákazníkov?

Všetky tieto informácie by sa mali vyhodnotiť s ohľadom na váš biznis a obchodné ciele, rozhodnúť sa pre konkrétne kroky, a priebežne sledovať výsledky.

Chcete analýzu webu / eshopu? Kontaktujte nás

Priama internetová reklama - bannery, inzeráty a PR články - je len jednou časťou online marketingového mixu. V niektorých prípadoch môže byť veľmi účinná (výpredaj, trendové novinky...) ale väčšinou funguje v súčinnosti s ďalšími prvkami - kvalitná pristávacia stránka kampane, transparentná web stránka / eshop s dobrou navigáciou, zaujímavý a rôznorodý obsah.

Prečítajte si aj to, na aké veci pri tvorbe stránok firmy často zabúdajú a nemali by.

Chcete eshop s účinnou podporou predaja?