Na čo pri tvorbe webov firmy často zabúdajú?

Na čo pri tvorbe webov firmy často zabúdajú?

Na vašich web stránkach i v eshopoch je vždy priestor na zaujímavý a rôznorodý obsah - teda informácie rôzneho druhu, ktoré pomôžu zákazníkovi v orientácii a rozhodovaní. Nemusia byť veľmi obsiahle, ale mali by byť jednoznačné a konkrétne.

Toto sú niektoré z prvkov, ktoré by nemali chýbať na žiadnej kvalitnej web stránke či v eshope, ktoré chcú byť zákazníkovi nápomocné v nákupnom procese.

Možno sa vám niektoré z týchto vecí zdajú samozrejmé a iné zase zbytočné alebo príliš zaťažujúce. Zamyslite sa však nad dôvodmi, pre ktoré ich odporúčame vždy do tvorby stránok zahrnúť. Rozsah sa sa prispôsobiť vašim možnostiam a potrebám.

 

  • Transparentné informácie o firme a kontakty. Posilňujú dôveryhodnosť a povesť firmy. Zákazník potrebuje vedieť, od koho sa chystá nakupovať. Weby a e-shopy, kde nie je jasné, komu pôjdu peniaze za tovary a služby, sa pripravujú o biznis. Návštevník vášho webu chce vidieť:
    • kto za firmou stojí a kto sú jej kľúčoví pracovníci, zodpovedajúci za splnenie objednávok,
    • kde sa firma nachádza (aj keď ide výlučne o internetový obchod),
    • základné kontakty, ideálne priame aj e-mailové.
       
  • Referencie na vaše služby a tovar. Budujú vašu dôveryhodnosť a konkurencieschopnosť. Tieto sa nachádzajú na rôznych miestach na webe:
    • v eshopoch a na internetových trhoviskách (nejaky-eshop.sk, Alza, Amazon, Bazos...),
    • na internetových fórach a v skupinách (Modrý koník...),
    • na sociálnych sieťach (Facbook, Instagram, Pinterest, LinkedIn...),
    • v online médiách a komentároch pod článkami,
    • a nemali by chýbať ani na vašich vlastných stránkach - najlepšie vo forme prípadových štúdií, ukážok vašej práce.
       
  • Časté otázky - FAQ (Frequently Asked Questions). Mnohí na ne zabudajú a pritom je to najjednoduchší spôsob, ako:
    • odbremeniť svojich pracovníkov, aby nemuseli 100x odpovedať na tú istú otázku,
    • predísť sklamaniu alebo nereálnym očakávaniam zákazníka,
    • vyzdvihnúť doplnkové služby vašej firmy (servis, dopravu, zameranie a pod.)
    • vyjasniť proces, akým prebieha u vás dodanie služby/tovaru, pričom sa môžete oddeliť od konkurencie.
       
  • Cenník, Obchodné podmienky, Reklamačné a storno podmienky. Ak sú na viditeľnom mieste a napísané zrozumiteľným spôsobom, zákazník to ocení a vy sa vyhnete prípadným nedorozumeniam.
    • Aj tu je priestor napísať tieto informácie zaujímavo, možno aj vtipne, a najmä "polopatisticky", čím môžete podporiť povesť vašej firmy (transparentnosť, ústretovosť voči zákazníkom) a využiť váš jedinečný spôsob komunikácie, ktorým vystúpite z davu.
       
  • Dopytový formulár. Kontaktný formulár. Týmto dávate návštevníkom priestor na dodatočné otázky, ktoré niekto vo firme musí riešiť, ale zároveň vám môže poskytnúť zaujímavé a dôležité informácie:
    • Čo ľudí z mojej ponuky najviac zaujíma alebo čo im v nej chýba?
    • Čo návštevníkom na mojom webe nie je jasné?
    • Kde sa zasekli na nákupnej ceste, prečo ešte neklikli "kúpiť/objednať"
       
  • Blog. Články. Opäť to nemusí byť nič obsiahle. Občasné, aj kratšie, články na rôzne témy na vašom webe poslúžia ako:
    • Referencia na vaše služby, procesy, vzťah k zákazníkovi. (Ako sme riešili netradičnú objednávku, reklamáciu...)
    • Dôkaz o tom, že sa neustále vo svojom odbore vzdelávate. (Čo sme sa naučili na veľtrhu, konferencii...)
    • Bonus pre zákazníkov (Ako sa starať o daný výrobok, Ako sa pripraviť na masáž...)
    • Podpora vašej povesti experta v danej oblasti (Ako funguje zariadenie, Prečo je z takého a takého materiálu, Aké inovácie prinášame...)
Pomôžeme vám s tvorbou rôznorodého obsahu a SEO